jueves, 6 de noviembre de 2014

Quines són les possibilitats i limitacions de l’utilització software educatiu dins de l’aula?


Bon dia a tots els que seguiu el meu bloc, avui l’entrada girarà entorn al software educatiu. Ara molts de vosaltres vos preguntareu que és això que he anomenat, bé els softwares educatius són programes educatius i programes didàctics com a sinònims per designar genèricament els programes per a ordinador creats amb la finalitat específica de ser utilitzats com a mitjà didàctic, és a dir, per facilitar els processos d'ensenyament i d'aprenentatge.

Segons ens diu l’autor Santos Urbina a la seva lectura la tecnologia ha canviat molt ràpid, no ens hem adonat de tota l’evolució que ha fet. Ens diu que el software educatiu és un dels  programes que han set creats amb la finalitat d’ajudar als infants dins del món de l’educació. Diu que ha de ser didàctic, interactiu i molt senzill per a que sigui fàcil d’utilitzar. Gràcies a aquest programa educatiu els alumnes poden fer un ús personal, és a dir, aprenen per ells mateixos, és un aprenentatge autònom.

Dir que com a futura docent que seré d’aquí poc, dir que els softwares educatius són programes molt útils per treballar dins de l’aula, però per a que siguin realment beneficiosos per als infants hauré de conèixer els diferents programes que hi ha, la seva utilitat i saber quin és per cada edat. 

Mapa conceptual creat per totes a classe
També, en la lectura mòdul un de Valverde, se'ns explica com és el procés de creació d'un multimèdia. A classe varem realitzar un esquema que el posaré a continuació per a que pugueu extreure una idea principal, amb diverses idees secundaries. 

Mapa conceptual creat per totes a classe
Ara que ja que he explicat el significat del software educatiu analitzaré les possibilitats i les limitacions que tenen aquests programes dins de les aules. D’una banda puc dir que són molt útils per fer un aprentatge autònom com ja he dit més a dalt, també ens permet completar el nostre aprentatge amb la competència digital.


Una altra possibilitat és la seva facilitat d'ús, no requereixen de coneixements especials en informàtica. A més, posseeixen recursos multimèdia de qualitat com: imatges, gràfics, animacions, vídeos, fotografies, sons i música. Per acabar amb les possibilitats dir que la seva navegació i interacció són molt senzilles en fer ús de les seves aplicacions.

Ara bé, les limitacions poden ser diverses, una de les primeres és que no permet l’exploració de l’entorn, una altra limitació que podem trobar és que és molt rígid, és a dir, a l’hora d’interactuar amb els altres, una altra és que moltes vegades no especifica l’edat recomanada per utilitzar, per acabar dir que no tots els infants tenen la mateixa capacitat de concentració per tant, si veuen que no avancen es bloquegen i no saben seguir. Una limitació molt clara és crear un software educatiu que ajudi a persones amb alguna discapacitat.  

És per això que vos deixo aquest vídeo que parla sobre els sofwares educatius per a persones amb alguna discapacitat.


En conclusió dir que hem de saber molt bé el que estem oferint als infants i conèixer-ho amb profunditat, quines són les potencialitats i saber respondre a les seves qüestions. Com he dit al començament de l'entrada tot evoluciona molt ràpid, tant és així, que el software també per a que ho pugueu veure millor vos deix una imatge.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Evoluciones.jpg


Referències Biblíografiques: 




·URBINA, S. (2000). Algunas consideraciones en torno al software para Educación Infantil. https://ce2.uib.es/estudis1415/pluginfile.php/128718/mod_resource/content/1/tema4/urbina.pdf

·Mapes conceptuals creats a classe.

·Imatge sobre l'evolució del software: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Evoluciones.jpg

·Vídeo de Youtube: 

No hay comentarios:

Publicar un comentario