domingo, 26 de octubre de 2014

Quin és el meu PLE?

Bon dia a tothom, ja torn a escriure una entrada nova, aquesta vegada el tema a tractar és sobre el PLE. He de crear el meu propi PLE i explicar-ho. Primer de tot hem de tenir clar que el PLE no és una eina, sinó és un entorn on aprenem.

Abans de tot, explicaré que el PLE és una eina que ens ajuda a gestionar el nostre propi aprenentatge. Però no només d’on es treu la informació, sinó que es fa amb ella i amb qui la compartim. Hem d'obir els ulls per a ser conscients de com s'organitza el nostre entorn personal d'aprenentatge. 

 Segons ens diuen els Autors Adell i Castañeda en la lectura entorns personals d'aprenentatge: claus per a l'ecosistema educatiu en xarxa (2013) "És el conjunt d'eines, fonts d'informació, connexions i activitats que cada persona utilitza de forma assídua per aprendre". A la lectura ens diuen que hi ha tres eines:
  •  Fonts d'informació
  • On modifiquem la informació
  • Amb qui aprenem


Ara vos posaré un diagrama que explica el PLE de les meues companyes de classe, d’aquesta manera ho entendreu millor. Dir que a jo m’ha servit de molta ajuda ja que mai havia sentit que era un PLE. 


PLE realitzat per les meves companyes al 2012

Arrel d’haver elaborar el meu propi PLE puc dir que he après a utilitzar un nou programa per realitzar mapes conceptuals(vos ho recoman, és molt senzill). He après ha a utilitzar la tecnologia, la qual cosa m’ajudarà en un futur molt pròxim, concretament quan faci feina a una escola. Gràcies a la elaboració del meu propi PLE he estat conscient de com és el meu propi procés cognitiu per a poder gestionar-lo, enriquir-ho i millorar-lo de cara a un futur. I sobre tot ajudar a millorar-lo als infants.  

Per a que quedi més clar que l’educació a de canviar cap endavant i no cap enrere he vist un vídeo que em varen passar i el posaré per a que el pugueu veure. És un vídeo que un boix explica que és l’educació per a ell, no té cap desaprofitament.   




M'ha ajudat a tenir una visió més amplia del que ens poden enseyar les eines del món virtual, ja que avui en dia al món de la docència es valora més el món presencial que el món virtual. Per aquesta raó crec que és molt important tot el que estem aprenent a través d'aquesta asignatura i tots els ítems que l'envolten. Com per exemple la web 2.0. Cada vegada estic més convençuda que les noves tecnologies són necessaries dins de l'aula.

He de dir que aquest és la primera vegada que he realitzat un PLE, al principi m’ha costat una mica, sobretot a l’hora d’escollir un programa per fer el mapa conceptual. Però una vegada que he trobat el programa que vos he dit més a dalt ha set més senzill del que jo pensava. Després m’ha tocat organitzar tota la informació que volia posar i ja finalment fer el mapa, el resultat ja el podeu veure i la veritat que estic molt contenta amb el que ha sortit ja que he aconseguit reflectir tot el que m’envolta, tant en el món presencial com en el virtual.



El meu propi PLE




Sobre el meu PLE dir que al principi no sabia utilitzar molt bé moltes de les eines que he posat, utilitzaba el word i poc més arrel d'entrar a la universitat he anat coneguent totes les eines que ofereix google (bloc, drive, doc...), que gràcies a coneixer-les he aprés a utilitzarles amb normalitat com ho estic fent ara, he deixat una mica al costat el llapis i el paper.  D'aquesta forma també he aprés a treballar en grup a través d'internet. 

En relació a les eines de relacions socials he de dir que són una porta per comaprtir fotografies, activitats, aniversaris... Pots descobrir llocs nous per visitar gràcies als teus amics, pots tornar a tenir contacte amb gent que no tenies, en definiva enriqueixer-te dels demés. 

A continuació he volgut resaltar les eines de comunicació del món virtual que per a mi tenen més "importància", al dir importància vull dir les que més sovent utiliz, sencillament per comoditat. Dir que el són eines útils, fàcil d'utilitzar i que estan  a l'abast de tothom. Són per a crear vídeos, compartir informació, extreure informació, aprendre dels altres... En definitiva ampliar el teu coneixement donant als demés i rebent d'ells.




Imatge creada per jo mateixa a través de núvol de paraules



Per acabar vos adjunt  un vídeo on es pot visualitzar que és un PLE, dir que a jo m’ha set de gran  ajuda per a elaborar el meu propi PLE.

https://www.youtube.com/watch?v=5LtivO_0npA


Referències Bibliogràfiques:

·Castañeda, L. y Adell, J. (eds.). (2013). Entornos personales de aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red. Alcoy: Marfil. http://www.um.es/ple/libro/

·Imatges propies


·PLE de les meves companyes 





No hay comentarios:

Publicar un comentario