Bé, ja sabia jo que molt prompte
ens tornaríem a veure! Avui la meva
entrada d’aquest blog va destinada a parlar sobre la web 2.1, concretament
parlaré de quines són les seves possibilitats per a poder transformar el rol
del docent el món en el que vivim, que canvia a cada segon com ja vaig dir a l'entrada anterior.
Tot això ho faré gràcies a
les diverses lectures que podem trobar al campus extens i tot el material addicional
que he torbat a la xarxa.
Imatge creada per jo mateixa |
La web 2.0 és un escenari de treball o de oci, on els usuaris, els mitjans, les ferramentes i els serveis són els principals components. Bé, dir que la web 2.0 significa una evolució de la web. Per tant, ens dona a cada persona molts de beneficis.
A continuació posaré un
esquema que va ser realitzat a classe on podreu observar molt bé que és la web
2.0.
Esquema realitzat a classe per totes les companyes |
Amb les lectures del temes 1 i 8 , he arribat
a la conclusió que la web ha avançat molt ràpid, que totes les persones hi
poden accedir, que tots busquem la forma de fer-nos a ella, és a dir, la manera
més optima de treballar amb aquesta eina ja que ens presenta moltes de possibilitats
per a poder treballar, ja que podem dir que avui en dia està abast de tothom.
Una vegada que ja he dit això
respondré a la pregunta “Quines son les possibilitats de la
web 2.0 per a la transformació del sistema educatiu?” Per a poder
contestar a aquesta pregunta posaré l’esquema que va ser realitzat a classe.
Esquema realitzat per totes les companyes a classe. |
La web 2.0 pot ajudar al
mestre ja que pots crear molts de recursos multimèdies, com poden ser contes
interactius, imatges amb moviment, àudios, textos... Dir que el rol del mestre
passa a ser de guia, de model davant els seus alumnes, on ell deixa de ser el protagonista
deixant pas a ells. Encara que el mestre fa de guia és el principal
responsable d’ampliar els coneixements. Ha de confiar i lluitar amb els seus
alumnes per aconseguir un coneixement nou.
ELs infants són els primers en decidir i aprendre el seu propi aprenentatge. Cal destacar que permet la participació tot l’alumnat d’una manera múltiple, deixant enrere la forma individual. I una altra cosa molt important és que no només poden crear els seus propis aprenentatges entre el grup classe sinó que ho poden fer amb molts d’altres alumnes. D'aquesta forma els alumnes poden aprendre uns dels altres, deixant de costat el mite que deia que només s'aprenia si t'ensenyava el mestre. Els infants poden adquirir molta d'autonomia, ja que poc a poc van aconseguit els seus reptes.
ELs infants són els primers en decidir i aprendre el seu propi aprenentatge. Cal destacar que permet la participació tot l’alumnat d’una manera múltiple, deixant enrere la forma individual. I una altra cosa molt important és que no només poden crear els seus propis aprenentatges entre el grup classe sinó que ho poden fer amb molts d’altres alumnes. D'aquesta forma els alumnes poden aprendre uns dels altres, deixant de costat el mite que deia que només s'aprenia si t'ensenyava el mestre. Els infants poden adquirir molta d'autonomia, ja que poc a poc van aconseguit els seus reptes.
Per recalcar el que he dit, citaré el que diu Siemens en
una de les seves lectures (“El rol docente en entornos de aprendizaje en red”),
els alumnes es basen en l’aprenentatge/error, aprenent mitjançant proves,assaigs,
és a dir, a partir de les seves errades.
Acabant… dir que aquesta entrada m’ha servit per
reflexionar sobre el rol del mestre, ja que avui en dia s’està aconseguint
canviar la imatge de mestre assegut a la seva cadira dictant a un mestre
innovador i que cerca l’atenció dels seus alumnes. Però també podem trobar d'una forma contraposada que molts de mestres no creuen en la web 2.0 o simplement no volen evolucionar amb aquesta eina, per tant, ens toca als demes fer suport a aquesta eina que tant aporta als infants.
Com a futura mestra dir que la web 2.0 té moltes de possibilitats i està oberta a tothom, sempre podem fer ús d'ella per aconseguir el proposit que ens hem marcat. Ajudant als alumnes a crear coneixements nous.
Per acabar un video que m'ha agradat molt i que m'ha servit de gran ajuda per poder fer l'entrada.
Per a reflexionar de com s'utilitza la web 2.0 al món una imatge que ho mostra molt bé.
https://www.flickr.com/photos/gauravonomics/2963899439/sizes/l/in/photostream/ |
Referències Bibliogràfiques
·Cabero, J.
(2009): Educación 2.0. ¿marca, moda o nueva visión de la educación?. Venezuela.
Cap 1 de “El uso de la Web en la Sociedad del conocimiento. Investigación e
implicacions educatives”. http://tecnologiaedu.us.es/tecnoedu/images/stories/castanio20.pdf
·Maiz, I.
(2009): Implicaciones educatives de herramientas tecnológicas de la web 2.0.
Venezuela. Cap 8 de “El uso de la Web en la Sociedad del conocimiento. Investigación
e implicacions educatives”.http://tecnologiaedu.us.es/tecnoedu/images/stories/castanio20.pdf
·Esquemes realitzats a classe.
·Video de youtube: https://www.youtube.com/watch?v=dTNnxPcY49Q
No hay comentarios:
Publicar un comentario